Vrijdag 28 augustus - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul Hermans - WaarBenJij.nu Vrijdag 28 augustus - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul Hermans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 28 augustus

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

28 Augustus 2015 | Canada, Whistler

Vandaag rijden we weg van Wells Gray, ook bekend als Bear County. Maar ondanks alle waarschuwingen voor beren (er staan borden langs de weg) in zowel Banff NP, Jasper NP en Wells Gray NP hebben we geen beer gezien. Je schijnt ook geluk te moeten hebben om er een te zien, de beren zijn erg schuw voor mensen. Het gevaarlijkste dier in Canada is trouwens het eland (moose) en niet de beer. Toen we s' morgens wegreden regende het en hebben we besloten om de hele rit naar Whistler te rijden en dan ook nog via de scenic route. Geen spijt van gehad, we reden langs veel ranches, prachtige meren en een geweldige weg tussen de bergen door. Was worden erg bochtig en met zo'n campervan is dat niet altijd even makkelijk. Maar het uitzicht maakte alles goed, anders hadden we alleen maar op de highway gezeten. Bij Whistler aangekomen hadden we besloten om op een basic (unserviced) campground te gaan staan. Bleek achteraf de mooiste te zijn waar we hebben overnacht. En daar gebeurde hetgene waar ik de hele vakantie al.op gehoopt had. Ik loop op de campground even naar de afvalbak om wat weg te gooien en ben een beetje in gedachten. Ineens hoor/zie ik wat en loopt er een beer zomaar voor mijn neus de weg over. En dat op nog geen 30 meter afstand. Geweldig. Tiljon had hem al iets eerder vanuit de campervan gezien. Die dag vroeg gegeten en nog een paar uurtjes naar Whistler dorp geweest, naar de Olympic Oval en de 5 ringen. Whistler is een heel mooi dorp maar je zag het er aan af dat het speciaal voor de Olympische spelen van 2010 was gebouwd. Een en al luxe.