Donderdag 3 september - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Hermans - WaarBenJij.nu Donderdag 3 september - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Hermans - WaarBenJij.nu

Donderdag 3 september

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

03 September 2015 | Canada, Vancouver

Vandaag om 8.10uur terug gereden naar Nanaimo om daar de ferry te nemen terug naar het vasteland. Om 10 uur waren we daar en het was al behoorlijk druk. Ze konden niet met zekerheid zeggen of we met de ferry van 10.40 uur nog mee zouden kunnen. Maar we hadden geluk, we konden nog net mee, na ons zijn misschien nog 20 auto's erop kunnen rijden en toen ging de deur dicht. Om 12.30 uur waren we in Horshoe Bay, even boven Vancouver. Omdat we hierdoor Vancouver vanaf de noordzijde binnen reden hebben hebben we meteen een bezoek gebracht aan Capilano Suspension Bridge. Dit is een heel leuk en mooi park waar je een clifwalk, een treetop en uiteraard over de hangbrug kunt lopen. De clifwalk is een half-cirkelvormige brug die met kabels aan een clif is bevestigd. De treetop walk is precies zoals de naam het zegt, even onder de toppen van van enorme grote bomen (tussen de 50 en 60 meter hoog) zijn er wandelbruggetjes gemaakt waardoor je dus letterlijk van boomtop naar boomtop wandelt. Echt geinig. De hangbrug is gewoon een hangbrug op hoogte, alleen deze brug beweegt op en neer en wankelt van links naar rechts als je erover heen loopt. En omdat er altijd een stuk of 30 mensen over die brug lopen is het net of je in een groot lunapark liep. Ik vond het wel leuk, maar je moet geen hoogtevrees hebben. s' Middags naar de campground gereden die we hadden uitgezocht. Deze lag aan de andere kant van Vancouver maar we hadden deze gekozen omdat deze het dichtste bij het camperverhuurbedrijf lag. Dus wij daarheen gereden, met een campervan door downtown Vancouver en tijdens de spits! Na 1 uur en 45 minuten waren aangekomen en allebei blij dat we de campervan schadevrij door het hele drukke verkeer hadden geloods. Was niet zo een strak plan.