Zaterdag 5 september - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Hermans - WaarBenJij.nu Zaterdag 5 september - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Hermans - WaarBenJij.nu

Zaterdag 5 september

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

05 September 2015 | Canada, Vancouver

Vandaag moet we de campervan worden ingeleverd. Om half 8 zijn we weggereden van de campground en na wat zoeken waar het ook al weer was waren we om 8.15 uur aanwezig. Nadat alles gecontroleerd was en akkoord bevonden zijn de papieren afgehandeld. Om 9.30 met een andere familie richting ons hotel gereden. Om 10.00 waren we bij ons hotel en we hadden geluk, we konden al inchecken. Tiljon was helemaal in haar nopjes, een mooie kamer met een kingsize bed en een fatsoenlijke badkamer, die had ze echt wel gemist. Even alles op zijn plaats gehangen en daarna naar Granville Island gegaan. Ondanks dat we met ons hotel aan de Granville brug lagen en zo konden overlopen zijn we met de watertaxi overgestoken, dit werd ons aangeboden door het hotel. Wel geinig die watertaxi's. Daar ongeveer 2 uur rondgelopen over de Public Market waar je lokale producten kunt kopen. Daar ook wat geluncht en terug gelopen over de brug. Het blijft vreemd, je kunt daar gewoon naast de autosnelweg lopen (zonder vangrail ertussen!!) en wanneer je wilt oversteken is er een zebrapad waar je nog voorrang hebt ook. De fietser fietsen overigens gewoon op de vluchtstrook indien deze aanwezig is. Later in de middag zijn we naar de Rogers Arena gelopen, de thuishaven van de Vancouver Canucks (ijshockey). Mooi stadion waar we ook nog even in de fanshop zijn geweest. Daarna teruggelopen via Robson Street, een hele lange winkelstraat midden in downtown Vancouver. Ineens stonden en liepen er alllerlei verklede figuren rond, vol bloed ed. Alsof het Halloween was. Bleek die dag de zombie-walk te zijn. We hebben misschien wel 200 tot 300 als zombie verklede figuren zien langslopen, sommige waren echt heel goed. Hele straten waren hierdoor geblokkeerd maar de politie zorgde ervoor dat alles goed verliep. Terug in het hotel hebben we ons allebei heel lang gedoucht en lekker gaan uit eten in The Keg.